2015. december 3., csütörtök

Első élményem a gyógypedagógiával

Mikor azt mondom, hogy gyógypedagógiát tanulok, sérült, speciális nevelési igényű gyermekekkel szeretnék foglalkozni, sokszor kapom azokat a kérdéseket, hogy „Komolyan beteg gyerekekkel akarsz lenni egész életedben?” „Fogod bírni?” „Nem veszélyesek?” „Lesz hozzájuk türelmed?” „Egyáltalán mi értelme van?”De őszintén szólva teljesen megértem azokat, akikben ilyen kérdések merülnek fel. Talán én is hasonlóan álltam volna néhány éve a fogyatékossághoz. Véleményem szerint a legnagyobb probléma ma, hogy esélyt sem adunk fogyatékos társainknak arra, hogy megváltoztassák a bennünk kialakult előítéleteket. Személy szerint én is, elképzelni sem tudtam milyen lehet egy fogyatékos gyermek, amíg nem találkoztam velük. Tehát adnunk kell nekik egy esélyt, hogy megismerjük őket, beszélgessünk velük, próbáljuk meg megérteni őket.Nekem egy nagyon jó kezdeményezésen volt szerencsém találkozni velük, aminek a neve Kapcsolda, és aminek azt köszönhetem, hogy közelebb kerültem a fogyatékos emberekhez, megismerkedtem a gyógypedagógiával. Ezt a programot 3 III. kerületi gimnázium és a Csalogány Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Kollégium és Gyermekotthon szervezi. Az alkalmon lehetőségük van az átlagos diákoknak eltölteni egy délutánt a Csalogány értelmileg akadályozott tanulóival.Legkedvesebb emlékem, mikor először voltam ilyen alkalmon. Megérkeztünk, kissé félve, a Csalogányba, körbevezettek minket, megnéztük a kollégiumi részt. A gyerekek nagyon barátságosan fogadtak minket, egyáltalán nem érzékeltették, hogy „idegenek” vagyunk, rögtön barátként kezeltek minket. Mi le is ragadtunk a kisfiúk szobájában, mert azonnal bevontak a játékba, együtt legóztunk, játszottunk, egészen estig ottmaradtunk, segítettünk a vacsora kiosztásában, fogmosásban. Nagyon örültek nekünk a gyerekek, az egyetlen szomorú pillanat a búcsúzkodás volt, alig akartak minket elengedni, de megbeszéltük, hogy a legközelebbi Kapcsoldán találkozunk.Összességében ez egy nagyon pozitív élmény volt számomra és lenyűgözőnek tartottam, hogy a betegként, sérültként kezelt gyerekekben mennyi szeretet van, és bennük nincs semmi előítélet. Ha valaki kedvesen és elfogadással fordul feléjük, azt azonnal a szívükbe fogadják. Azon is elgondolkoztam és szerintem mindenkinek érdemes rajta elgondolkoznia, hogy mi lenne, ha én születtem volna így? Egyáltalán nem tehetnék róla, hogy ilyen vagyok, én nem csináltam semmit, mégis hogy esne, ha az emberek rám néznének undorral, kinéznének, kevesebbnek tartanának, azért, mert „más” vagyok, szerintem senkinek sem esne jól. Szóval néha próbáljuk meg beleképzelni magunkat egy-egy sérült társunk helyzetébe, és máris egészen máshogy tekintünk rájuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése